Bekijk de persberichten van het KMSKA.

Rik Wouters en het huiselijk utopia

Vanaf 17 september kan je in het Modemuseum Antwerpen terecht voor de expo Rik Wouters & het huiselijk utopia.

De thematiek van het huiselijk geluk bij Rik Wouters en de intieme sfeer van geborgenheid tussen de kunstenaar en zijn vrouw Nel vormen het uitgangspunt voor deze expositie die kunst, mode en design samenbrengt.

De expo toont werk van Rik Wouters uit de collectie van het KMSKA samen met werk van hedendaagse kunstenaars en modeontwerpers zoals Dirk Van Saene, Dries Van Noten, Bruno Pieters, Christian Wijnants, Walter Van Beirendonck, Veronique Branquinho, Martin Margiela, Jan-Jan Van Essche, BLESS en Bernhard Willhelm.

Zot Geweld/Dwaze Maagd

In 2016 is het 100 jaar geleden dat de Mechelse kunstenaar Rik Wouters stierf. Daarom slaan de dienst Musea & Erfgoed Mechelen, het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen (KMSKA), Het Firmament en de Academie Mechelen de handen in elkaar.

Samen organiseren ze van 26 augustus t.e.m. 11 december 2016 de expo ‘Zot Geweld/Dwaze Maagd’ in het Hof van Busleyden. Het iconische beeld ‘Het Zotte Geweld’ van Rik Wouters vormt het uitgangs- en middelpunt van deze expo.

Verhuis altaarstukken uit het KMSKA

Blik terug op de belangrijkste persdossiers van de voorbije maanden.

Een terugblik op enkele belangrijke persberichten uit het verleden.

Correspondentieadres

Lange Kievitstraat 111-113 bus 100, B-2018 Antwerpen