5000 kandidaten voor De Schoonste Honderd

5000 inschrijvingen voor De Schoonste Honderd!

De inschrijvingen van De Schoonste Honderd zijn voorbij.

Jullie reageerden massaal op onze oproep om je kandidaat te stellen voor ons testpubliek. Wat een enthousiasme! Het doet ons nog meer uitkijken naar het moment waarop we iedereen kunnen verwelkomen!

Voorlopig moeten we nog even geduld oefenen. Ondertussen zetten we samen met De Schoonste Honderd de toekomstige museumervaring op punt.

Het nieuwe museum wil niet alleen imponeren met prachtige kunstwerken en meesterlijke ruimtes. Ook de interactie met onze bezoekers moet uit de kunst zijn. Jij kunt daar een belangrijke rol in spelen. We bouwen namelijk een testpubliek uit. Honderd personen die ons intensief op de proef stellen. 

Heb jij je kandidaat gesteld?

Bedankt dat je één van De Schoonste Honderd wil zijn! We registreerden 5000 aanvragen. Daar zijn we ontzettend blij mee.  

 

Wat zijn de volgende stappen? Op maandag 14 september versturen we een mail met praktische info over het testtraject en de link naar een online formulier waarin we je vragen om je deelname kort te motiveren. Heb je deze mail niet ontvangen? Kijk dan zeker even bij je ongewenste e-mails.  

 

Vervolgens nemen we de tijd om alle motivaties door te nemen en een voldoende gevarieerde selectie van 100 deelnemers te maken. 

 

Op vrijdag 9 oktober ontvang je van ons opnieuw een mail waarin je verneemt of je geselecteerd bent of niet. Een eerste ontmoetingsmoment plannen we in op zondag 25 oktober. 

Wat doen De Schoonste Honderd?

De Schoonste Honderd zijn enthousiast over het nieuwe museum en niet bang om hun ongezouten mening te geven.

 

  • Ze speuren naar obstakels die bezoekers kunnen hinderen. 

  • Ze onderzoeken of mensen makkelijk hun weg vinden in het museum. 

  • Ze geven hun mening over teksten, ateliers en andere activiteiten voor het publiek. 

  • Ze gaan na of alle informatie duidelijk is.  

  • Ze geven tips om het onthaal en de faciliteiten nóg gebruiksvriendelijker te maken. 

  • Ze proberen het grondplan van het museum uit 

  • Ze testen de website en het online ticketsysteem uit. 

  • Ze reiken ideeën aan voor ons ‘vriendenaanbod’. 

  • Ze geven hun mening over tentoonstellingsconcepten. 

  • Ze testen de audiogidsen en multimediatoepassingen uit. 

  • Ze denken mee over hoe we nog beter kunnen inspelen op ons publiek.  

Blijf op de hoogte

Benieuwd naar hoe we ons testpubliek zullen inzetten en wat het eindresultaat zal zijn? Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Inschrijven

De Schoonste Honderd en privacy

 

We hechten als museum veel belang aan jouw privacy. Bekijk de privacy policy voor De Schoonste Honderd.