De Schoonste Honderd


In september 2020 lanceerden we een oproep voor De Schoonste Honderd. Dat is het testpubliek waarmee we de nieuwe museumervaring op punt willen zetten.

En savoir plus
De Schoonste Honderd bezoeken het museumgebouw

In september lanceerden we een oproep voor De Schoonste Honderd. Dat is het testpubliek waarmee we de nieuwe museumervaring op punt willen zetten. 5.000 mensen stelden zich kandidaat. Wat een enthousiasme! Het doet ons nog meer uitkijken naar het moment waarop we iedereen kunnen verwelkomen!

5.000 kandidaten, 100 plaatsen. Hoe begin je daaraan?

Het was een hele uitdaging. Gelukkig hadden we een goed uitgekiend plan. Voor de selectie legden we de criteria vast en die volgden we nauwgezet op. Zo wil het museum werken met een divers testpubliek. En zijn de De Schoonste Honderd samengesteld uit ervaren, maar ook onervaren museumbezoekers. Alle doelgroepen die we willen bereiken, zijn vertegenwoordigd.

 

Dankzij een steekproef kwamen we tot onze uiteindelijke selectie van 100 kandidaten: De Schoonste Honderd. Al zagen die 4900 anderen er zeker zo goed uit!

De Schoonste Honderd in beeld

Net voor de tweede lockdown konden we De Schoonste Honderd uitnodigingen voor een coronaproof bezoek aan ons museumgebouw.

Testpubliek bezoekt het museumgebouw
  • De Schoonste Honderd bezoeken het museumgebouw
  • De Schoonste Honderd bezoeken het museumgebouw
  • De Schoonste Honderd bezoeken het museumgebouw

Wat doen De Schoonste Honderd?

De Schoonste Honderd zijn enthousiast over het nieuwe museum en niet bang om hun ongezouten mening te geven. Zij gaan met de volgende punten aan de slag:

 

  1. Ze speuren naar obstakels die bezoekers kunnen hinderen. 
  2. Ze onderzoeken of mensen makkelijk hun weg vinden in het museum. 
  3. Ze geven hun mening over teksten, ateliers en andere publieksactiviteiten. 
  4. Ze gaan na of alle informatie duidelijk is.  
  5. Ze geven tips om onthaal en faciliteiten gebruiksvriendelijker te maken. 
  6. Ze proberen het grondplan van het museum uit 
  7. Ze testen de website en het online ticketsysteem uit. 
  8. Ze geven hun mening over tentoonstellingsconcepten. 
  9. Ze testen de audiogidsen en multimediatoepassingen uit. 
  10. Ze denken mee over hoe we nog beter kunnen inspelen op ons publiek. 

 

Nieuws

De Schoonste Honderd bezoeken het museumgebouw
De Schoonste Ontmoetingsdag

Na een pittige selectieprocedure konden we De Schoonste Honderd eindelijk – in het echt - ontmoeten.

Blijf op de hoogte

Benieuwd naar hoe we ons testpubliek zullen inzetten en wat het eindresultaat zal zijn? Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Schrijf je in

De Schoonste Honderd en privacy

 

We hechten als museum veel belang aan jouw privacy. Bekijk de privacy policy voor De Schoonste Honderd.